Οι επίγειες σαρώσεις με λέιζερ αποτελούν σήμερα ένα τυπικό εργαλείο για την τρισδιάστατη μοντελοποίηση επιφανειών. Έχοντας ως σκοπό την αξιοποίηση πλήρως 3D δεδομένων κατά τη διαδικασία απόδοσης υφής ή τη δημιουργία μεγάλης κλίμακας αληθών ορθοφωτογραφιών (true orthos) αναπτύχθηκε ένας πλήρως αυτοματοποιημένος αλγόριθμος που αντιμετωπίζει τα προβλήματα αποκρύψεων από την ίδια την επιφάνεια και τις εικόνες, ενώ συνδυάζει υφή από πολλαπλές εικόνες. Όλα τα σημεία επιφάνειας που είναι ορατά στην διεύθυνση της προβολής (ορθή, πλάγια κ.λπ.) εντοπίζονται αυτόματα σε ένα πρώτο βήμα, και στη συνέχεια υλοποιείται συνδυασμός της υφής από όλες τις εικόνες που βλέπουν κάθε συγκεκριμένο σημείο επιφάνειας. Παρέχονται επίσης διαφορετικές μέθοδοι για την αυτόματη εξάλειψη των ακραίων χρωμάτων από μεμονωμένες εικόνες, ειδικά κοντά στα όρια των αποκρύψεων στην εικόνας.
2007 Automatic multi-view texture mapping of 3D surface projections. L. Grammatikopoulos, I. Kalisperakis, G. Karras, E. Petsa. 3D Virtual Reconstruction and Visualization of Complex Architectures (3D Arch ’07), July 12-13, ETH Zurich, Switzerland.